Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecní obchodní podmínky

Čl. I. Úvodní ustanovení

1.1 Tyto obchodní podmínky upravují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je podnikatel VV2 s.r.o., se sídlem: Skryjova 1606/8, 61400 Brno, Česká republika, IČ: 02897695, zapsaná na Krajském soudu v Brně, spisová značka: C 82856 (dále jen „prodávající“) a kupujícího, vyplývající z kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetových stránek elektronického obchodu prodávajícího www.xtremgear.cz.

Identifikační a kontaktní údaje prodávajícího:
1.1 Prodávajíci:
Obchodní jméno: VV2 s.r.o.
Adresa: Skryjova 1606/8, 61400 Brno, Česká republika
IČ: 02897695
DIČ: CZ02897695
Spisová značka: C 82856 vedená u Krajského soudu v Brně
(dále jako „prodávající“)
Bankové spojení: Unicredit Bank - IBAN: CZ2227000000002110017216
 
Adresa prodejny: XtremGear.cz, Ľ. Podjavorinskej 21, 98401 Lučenec, Slovenská republika. Tel. +421905167640, email: info@xtremgear.com

Adresa pro uplatnění reklamací: XtremGear.cz, Ľ. Podjavorinskej 21, 98401 Lučenec, Slovenská republika. Tel. +421905167640, email: info@xtremgear.com

1.2 Smluvní strany se dohodly, že odesláním objednávky vyjadřuje kupující prodávajícímu svůj souhlas s tím, že kupní smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetových stránek elektronického obchodu prodávajícího (dále jen „kupní smlouva“), jakož i vztah vzniklý při nebo v souvislosti s uzavíráním takové kupní smlouvy, nebo reklamace zboží prodávaného prodávajícím (dále jen „zboží“), se bude řídit těmito obchodními podmínkami.

1.3 Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí každé kupní smlouvy. Pokud si prodávající a kupující dohodnou v písemné kupní smlouvě jiné podmínky, než jsou podmínky stanovené těmito obchodními podmínkami, pak ustanovení takové písemné kupní smlouvy mají přednost před těmito obchodními podmínkami.

1.4 Prodávající a kupující se dohodli, že pokud závazkový vztah, který mezi nimi vznikl uzavřením kupní smlouvy nebo v souvislosti s uzavíráním kupní smlouvy, obsahuje cizí prvek (např. kupující je občanem jiného státu než České republiky), pak se takový vztah řídí právním řádem České republiky.

1.5 Prodávající a kupující se dohodli, že k projednání a rozhodování sporů, které mezi nimi vzniknou v souvislosti se závazkovým vztahem na základě uzavření kupní smlouvy nebo v souvislosti se závazkovým vztahem souvisejícím s uzavíráním kupní smlouvy, budou příslušné a pravomocné soudy České republiky, pokud takový vztah bude obsahovat cizí prvek.

1.6 Kupujícím je buď Kupující-spotřebitel ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele (dále jen “Kupující-spotřebitel“) nebo kupující-podnikatel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „Kupující–podnikatel“). Kupující–spotřebitel a Kupující–podnikatel jsou dále společně označováni jako „Kupující“. 

Právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím, se upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího.


1.7 Pokud kupující uvede v objednávce IČ (DIČ), má se za to, že není spotřebitelem, a při uzavírání kupní smlouvy nejedná jako spotřebitel, ale jako podnikatel.

Čl. II. Postup při uzavírání kupní smlouvy
2.1 Kupující postupuje při uzavírání kupní smlouvy tak, že si v elektronickém obchodě na internetových stránkách prodávajícího vybere zboží, které má zájem koupit, a takové zboží si kliknutím na tlačítko „Přidat do košíku“ vloží do „nákupního košíku“. Následně se kupující výběrem příslušného tlačítka rozhodne, zda bude pokračovat v nákupu, nebo přejde do „nákupního košíku“.

2.2 Po ukončení výběru zboží přejde kupující (například kliknutím na ikonu nákupního vozíku v pravé horní části internetových stránek prodávajícího) do „nákupního košíku“, kde má možnost zkontrolovat, potvrdit, změnit nebo zrušit objednávané zboží a jeho množství. V nákupním košíku jsou obsaženy zejména informace o druhu, základním popisu, množství a ceně objednaného zboží.

2.3 Po potvrzení obsahu „nákupního košíku“ stisknutím tlačítka „Pokračujte k pokladně“ je kupující přesměrován do „nákupního košíku“, v němž si vybere jeden ze způsobů doručení zboží a jeden ze způsobů platby. Následně po stisku tlačítka „POKRAČUJTE NA OSOBNÍ ÚDAJE“ se mu zobrazí pole pro vyplnění identifikačních, kontaktních a fakturačních údajů kupujícího. Na této stránce je kupující povinen uvést, resp. vybrat nebo potvrdit, zejména svoje jméno a příjmení, poštovní a fakturační adresu, telefonní číslo, e-mailovou adresu, v případě právnických osob IČ a DIČ. Na této stránce může kupující vytvořit svoji registraci a při dalších objednávkách používat již uložené identifikační údaje, k nimž se dostane přihlášením na internetových stránkách a zadáním hesla. Kupující je povinen uvádět na stránkách prodávajícího vždy úplné, pravdivé a správné údaje. Kupující je povinen vyplnit všechny údaje, které stránky vyžadují. Kupující přejde následně stisknutím tlačítka „POKRAČUJTE SHRNUTÍM“ na stránku se shrnutím objednávky. Kupující může při souhrnu použít také slevový kupón.

2.4 Při shrnutí objednávky se na jedné stránce zobrazí všechny údaje, které kupující zadal, a je povinen je pečlivě zkontrolovat. Po kliknutí na slovní spojení „obchodní podmínky“, které se nacházejí ve větě „souhlasím s obchodními podmínkami“, se na této stránce kupujícímu otevřou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Pokud jsou všechny údaje nacházející se na stránce správné, kupující se seznámil a souhlasí s obchodními podmínkami, což potvrdí zaškrtnutím prázdného políčka před větou „souhlasím s obchodními podmínkami“, a pokud má kupující zájem závazně odeslat objednávku, pak klikne na tlačítko „POTVRDIT OBJEDNÁVKU S POVINNOSTÍ ÚHRADY“. Odesláním objednávky kupující zároveň vyjadřuje svůj souhlas s obchodními podmínkami a se zpracováním osobních údajů, jinak je objednávka zamítnuta a platba neproběhne.

2.5 Kliknutím na tlačítko „POTVRDIT OBJEDNÁVKU S POVINNOSTÍ ÚHRADY“ se objednávka odešle a již ji nelze dále upravovat. Kupující má právo objednávku stornovat dle bodu 2.16 těchto obchodních podmínek. 

2.6 Před odesláním objednávky je kupující oprávněn provést za účelem uzavření smlouvy, zjištění nebo opravy technických vad úkony a použít technické prostředky popsané v Čl. II. a Čl. III. těchto obchodních podmínek.

2.7 Objednávka zaslaná prodávajícímu je návrhem na uzavření kupní smlouvy za smluvních podmínek dle těchto obchodních podmínek. Objednávka je určena prodávajícímu za účelem jejího přijetí ve lhůtě 15 dnů od doručení.

2.8 Prodávající je povinen potvrdit kupujícímu doručení objednávky bezprostředně po jejím doručení. Takové potvrzení doručení objednávky je uvedeno slovy „Děkujeme za vaši objednávku!“ nebo podobným slovním spojením, a není potvrzením o závazné akceptaci objednávky dle bodu 2.9 těchto obchodních podmínek a jeho přijetím kupujícím se kupní smlouva ještě nepovažuje za uzavřenou. Potvrzení dle tohoto bodu má pouze informativní charakter za účelem vyrozumění kupujícího o doručení jeho objednávky prodávajícímu; potvrzení obsahuje identifikační údaje prodávajícího a kupujícího, druh, množství a cenu objednaného zboží, zvolený způsob, cenu a místo doručení zboží, zvolený způsob platby, jakož i celkovou cenu zboží včetně dopravy. Pokud však potvrzení podle tohoto bodu obsahuje i text „Potvrzení o závazné akceptaci objednávky“ nebo jiný text, z něhož vyplývá, že potvrzení podle tohoto bodu je současně potvrzením o závazné akceptaci objednávky, pak se toto tvrzení považuje současně za potvrzení o závazné akceptaci objednávky podle bodu 2.9 obchodních podmínek; v takovém případě obsahuje potvrzení i náležitosti podle druhé věty bodu 2.9 obchodních podmínek.

2.9 Kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím vzniká závazným akceptováním objednávky kupujícího prodávajícím, které prodávající uskuteční zasláním e-mailové zprávy na adresu kupujícího, přičemž taková zpráva bude označena jako „VAŠI OBJEDNÁVKU JSME ÚSPĚŠNĚ PŘIJALI“. V těle zprávy budou uvedeny identifikační údaje prodávajícího a kupujícího, druh, množství a cena objednaného zboží, zvolený způsob, cena a místo doručení zboží, předpokládaný termín dodání zboží, zvolený způsob platby, jakož i celková cena zboží spolu s cenou dopravy. V případě potřeby budou na e-mailovou adresu kupujícího zasílány všechny další informace související s jeho objednávkou.

2.10 Před závazným akceptováním objednávky kupujícího prodávajícím je prodávající (v závislosti na charakteru objednávky a objednaného zboží) dle vlastního uvážení oprávněn požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky, resp. kontaktovat kupujícího v souvislosti s vyřizováním objednávky (např. telefonicky nebo e-mailem).

2.11 Seznam zboží na internetových stránkách elektronického obchodu prodávajícího je seznamem běžně dodávaného zboží, avšak prodávající nezaručuje okamžitou dostupnost veškerého zboží uvedeného na seznamu. Informace o dostupnosti zboží na stránkách prodávajícího mají informativní charakter.

2.12 Prodávající je oprávněn objednávku odmítnout a objednané zboží kupujícímu nedodat, pokud kupující při vytváření objednávky uvedl nesprávné nebo zavádějící údaje, nebo pokud z důvodu vyprodání zásob nebo nedostupnosti zboží není schopen dodat kupujícímu zboží ve lhůtě určené těmito obchodními podmínkami nebo za cenu, která je uvedena v internetovém obchodě, pokud se s kupujícím nedohodne na náhradním plnění.

2.13 Prodávající je oprávněn objednávku odmítnout a objednané zboží kupujícímu nedodat, pokud kupující v minulosti porušil podmínky jiné kupní smlouvy s prodávajícím.

2.14 O odmítnutí objednávky bude kupující informován e-mailem. Pokud kupující před odmítnutím objednávky uhradil kupní cenu nebo její část, pak prodávající vrátí kupujícímu zaplacenou částku ve lhůtě do 14 dnů na jím určený účet, pokud se s kupujícím nedohodne jinak.

2.15 Prodávající je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit, jestliže kupující uvedl při vytváření objednávky nesprávné nebo zavádějící údaje, nebo pokud z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží nebo z důvodů vyšší moci není schopen dodat zboží kupujícímu ve lhůtě stanovené těmito obchodními podmínkami nebo za cenu, která je uvedena v internetovém obchodě, a nelze-li od prodávajícího spravedlivě požadovat, aby dodání zboží uskutečnil ve lhůtě stanovené těmito obchodními podmínkami nebo za cenu, která je uvedena v internetovém obchodě. V těchto případech se prodávající může s kupujícím dohodnout na náhradním plnění. V případě, že prodávající odstoupí od kupní smlouvy, pak kupujícímu vrátí všechny platby přijaté v souvislosti s kupní smlouvou do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy.

2.16 Kupující má právo stornovat objednávku bez poplatku, a to pouze do dvou hodin od vystavení objednávky, a v případě, že produkty ještě nebyly vyexpedovány. Objednávku lze stornovat písemnou formou (e-mailem na adresu info@xtremgear.com). Kupující je povinen uvést v oznámení o stornu objednávky číslo objednávky, jméno, e-mailovou adresu a popis objednaného zboží. Kupující oznámí prodávajícímu potvrzení o stornování objednávky písemnou formou (e-mailem nebo poštou). V tomto případě storna objednávky prodávající neúčtuje kupujícímu žádné poplatky související se zrušením objednávky. Prodávající vrátí kupujícímu již zaplacenou kupní cenu nebo její část ve lhůtě 7 dnů bezhotovostním převodem na určený bankovní účet, pokud se spolu nedohodnou jinak. Ustanoveními tohoto bodu nejsou dotčena práva kupujícího na odstoupení od kupní smlouvy dle čl. VI. těchto Obchodních podmínek.

2.17 Údaje ohledně dodání zboží uvedené na faktuře nelze měnit poté, co byla cena zboží zaplacena nebo poté, co kupující zboží převezme.

2.18 Prodávající archivuje uzavřenou kupní smlouvu v elektronické formě po dobu šesti let a kupující k ní má na vyžádání přístup.

2.19 V případě, že se zboží v době do zpracování objednávky (odeslání zboží kupujícímu) stane nedostupným, prodávající má možnost od smlouvy odstoupit (objednávku zrušit/stornovat) bez udání důvodu. Prodávající informuje kupujícího o zrušení objednávky neprodleně e-mailem.

Čl. III. Platba za zboží
3.1 Všechny ceny za zboží a služby a všechny poplatky v internetovém obchodě prodávajícího jsou konečné, uváděné v měně česká koruna (CZK) a jsou včetně DPH. Pokud však kupující v objednávkovém formuláři uvedl nesprávné nebo neúplné údaje (například nesprávnou adresu), konečná cena se může zvýšit o náklady zapříčiněné takovou nesprávností nebo neúplností.

3.2 Kupující je povinen zaplatit za objednané zboží cenu dle akceptované objednávky. Spolu s cenou zboží je kupující povinen zaplatit i cenu dodání zboží dle akceptované objednávky. Před konečným odesláním objednávky je kupující obeznámen s celkovou cenou zboží včetně DPH a všemi dalšími poplatky souvisejícími s dodáním zboží.

3.3 V kupní ceně zboží nejsou zahrnuty poplatky banky kupujícího za provedení úhrady kupní ceny ani náklady kupujícího na použití elektronických prostředků ke komunikaci. Tyto poplatky a náklady je kupující povinen zaplatit na základě jeho vztahu s bankou a poskytovatelem internetového připojení.

3.4 Kupující může prodávajícímu uhradit kupní cenu za zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží a platbou dle kupní smlouvy podle zvoleného způsobu dopravy, resp. převzetí, následujícími způsoby:

a) bezhotovostně prostřednictvím platební karty během uskutečňování objednávky (bez poplatku, kupující ale platí poplatky svojí bance),

b) bezhotovostním převodem na účet prodávajícího, číslo účtu: 293307101/0300, IBAN: CZ2227000000002110017216, BIC: BACXCZPPXXX (bez poplatku, kupující ale platí poplatky své bance) ve výjimečných případech, kdy není možné spravedlivě požadovat, aby kupující uhradil zboží, které si objednal, platební kartou. Prodávající vytvoří po obdržení e-mailové poptávky nebo na základě telefonického požadavku kupujícího zálohovou fakturu a pošle ji kupujícímu na jeho e-mailovou adresu; následně kupující provede platbu za objednané zboží, k němuž přiřadí variabilní symbol uvedený na zálohové faktuře. V případě platby bezhotovostním převodem na účet prodávajícího nemůže kupující samostatně zaslat kupní cenu za zboží vygenerovanou v nákupním košíku na uvedené číslo účtu prodávajícího bez zálohové faktury.

3.5 V případě bezhotovostní platby převodem na účet je kupní cena splatná do 3 dnů od zaslání pro forma faktury na e-mailovou adresu kupujícího. V případě bezhotovostní platby převodem na účet je kupující povinen uhradit kupní cenu zboží včetně ceny dodání spolu s uvedením variabilního symbolu platby dle zaslané faktury. V případě bezhotovostní platby převodem na účet se kupní cena považuje za zaplacenou po připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

3.6 Pokud kupující neuhradí kupní cenu včas, kupní smlouva zanikne.

3.7 Původní cena (na webu je zpravidla zobrazena v rámci informování o slevě jako přeškrtnutá) znamená nejnižší cenu za posledních 30 dní před zlevněním, za niž prodávající nabízel předmětné zboží ve svém e-shopu. Ve výpočtu původní ceny se nezohledňují individuální cenová zvýhodnění a cenová zvýhodnění, která nejsou zahrnuta přímo v aktuální prodejní ceně daného zboží (tj. nejsou poskytována automaticky a plošně jako např. slevové kódy). Takto vypočítaná původní cena zůstává v platnosti i v případě, kdy je zboží postupně zlevněno několikrát.

3.8 Prodávající je oprávněn objednávku odmítnout a/nebo po uzavření kupní smlouvy od kupní smlouvy odstoupit, pokud kupující objedná zboží za cenu zveřejněnou zjevně omylem v důsledku vady interního informačního systému prodávajícího či pochybení personálu prodávajícího.

3.9 Uhrazením ceny zboží kupující zároveň vyjadřuje svůj souhlas s tím, že mu bude na jeho e-mailovou adresu uvedenou v objednávce elektronicky zaslán doklad o koupi zboží (faktura), pokud se prodávající a kupující nedohodli zvláštní dohodou jinak.

3.10 Není-li v těchto obchodních podmínkách uvedeno jinak, prodávající zašle kupujícímu fakturu po odeslání zboží.

Čl. IV. Dodání zboží
4.1 Prodávající dodává zboží výlučně na území států, které jsou uvedené na seznamu států doručení při vytváření objednávky. Kupující z jiných členských států Evropské unie si po dohodě s prodávajícím mohou objednané zboží vyzvednout v kterékoli prodejně prodávajícího, která to umožňuje, resp. po dohodě s prodávajícím lze zboží doručit na místo určené kupujícím v rámci seznamu zemí, do nichž prodávající zboží dodává.

4.2 Způsob dodání, resp. převzetí, zboží si kupující zvolí při sestavování objednávky zboží. Kupující si při vytváření objednávky může zvolit způsob doručení zboží na jeho adresu prostřednictvím kurýrní společnosti na území České republiky; cena dopravy je při každé objednávce uvedena v souhrnu v košíku, doprava je vždy započtena při jakékoli objednávce, doprava objednávek v souhrnné hodnotě nad 2500 CZK je bezplatná; tím není dotčeno ustanovení bodu 4.1 těchto obchodních podmínek. Při doručování zboží bude kurýr před doručením zboží informovat kupujícího o době doručení jeho zboží prostřednictvím e-mailové adresy a/nebo telefonního čísla uvedeného v objednávkovém formuláři. 

4.3 Prodávající je povinen dodat zboží na místo uvedené v objednávce v nákupním košíku nejpozději do třiceti dnů od uzavření kupní smlouvy. Zboží, které se nachází na skladě prodávajícího, je obvykle dodáváno do 2-3 pracovních dnů; v případě delší dodací doby bude prodávající kupujícího o této skutečnosti neprodleně informovat. V případě, že by dodací lhůta zboží měla být delší než třicet dní, zašle prodávající kupujícímu e-mail se žádostí o odsouhlasení takové dodací lhůty – pokud ze strany kupujícího nedojde k odsouhlasení této dodací lhůty, pak má prodávající možnost objednávku odmítnout nebo od kupní smlouvy odstoupit. O termínu dodání bude prodávající informovat kupujícího e-mailem.

4.4 Dle bodu 4.3 těchto obchodních podmínek je kupující povinen dodané zboží převzít i před uplynutím lhůty a převzetí zboží písemně potvrdit. Pokud kupující nepřevezme dodané zboží nebo jeho převzetí odmítne potvrdit, prodávající je oprávněn od kupní smlouvy okamžitě odstoupit; prodávajícímu zároveň vzniká nárok na uplatnění náhrady za vzniklou škodu ve výši skutečných nákladů na pokus o neúspěšné doručení objednávky.

4.5 V případě, že z důvodů na straně kupujícího je nutné zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, pak je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení, nebo náklady na skladování zboží.

4.6 Při převzetí zboží od přepravce nebo doručovatelské služby je kupující povinen ihned zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakéhokoli poškození obalu je povinen oznámit tuto skutečnost přepravci a ještě za přítomnosti přepravce prohlédnout zboží; v případě zjištění poškození zboží nebo jiných vad zboží je povinen o tom vyhotovit písemný doklad a nechat ho podepsat zástupcem přepravce nebo doručovatelské služby.

4.7 V případě zjištění porušení obalu, které svědčí o neoprávněném vniknutí do zásilky zboží, kupující také nemusí zásilku od přepravce nebo doručovatelské služby převzít.

4.8 Kupující podpisem dodacího listu bez uvedení výhrad potvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a že na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky zboží nemůže být brán zřetel.

4.9 Prodávající je oprávněn ověřit totožnost kupujícího nebo osoby pověřené k odběru zboží při osobním odběru, a to v případech, kdy byla kupní cena zboží kupujícím zaplacena předem kartou nebo bezhotovostním bankovním převodem.

Čl. V. Vlastnické právo ke zboží a nebezpečí vzniku škody na zboží
5.1 Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího až po úplném zaplacení kupní ceny za zboží, nikdy však ne dříve, než kdy kupující zboží převezme.

5.2 Nebezpečí vzniku škody na zboží přechází na kupujícího v době, kdy převezme zboží od prodávajícího, resp. od dopravce, nebo, neučiní-li tak včas, pak v době, kdy mu prodávající umožní nakládat se zbožím a kupující se dostane s převzetím zboží do prodlení.

Čl. VI. Odstoupení od kupní smlouvy
6.1 Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal. Při navrácení může být přihlédnuto k míře použití, znečištění a bude vrácena jen poměrná částka.

6.2 Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 6.1 či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Byl-li společně se zbožím poskytnut dárek, je darovací smlouva uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li ze strany spotřebitele k odstoupení od kupní smlouvy, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a spotřebitel je povinen spolu se zbožím vrátit i poskytnutý dárek.

6.3 V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 6.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů ode dne odstoupení od smlouvy. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, nese sám náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

6.4 Spotřebitel bere na vědomí, že v případě odstoupení od kupní smlouvy má spotřebitel nárok na vrácení finančních prostředků za dopravné pouze v nejnižší nabízené výši.

6.5 V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 6.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od spotřebitele do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté spotřebitelem již při vrácení zboží či jiným způsobem, pokud s tím spotřebitel bude souhlasit a nevzniknou mu tím další náklady. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

6.6 Kupující odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se kupující seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.

Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku spotřebitele na vrácení kupní ceny. V případě, že kupující uplatnil při koupi zboží, ohledně kterého odstupuje od smlouvy, slevový kupon (nebo jinou slevu), bude mu vrácena kupní cena vráceného zboží odpovídající poměru uplatněné slevy na veškeré zboží obsažené v téže objednávce.

6.7 Kupující - podnikatel, je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit dle obecných ustanovení zák. č. 89/2012 Sb. občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Čl. VII. Reklamace – reklamační řád
7.1. Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek (dále jen jako „VOP“) společnosti VV2 s.r.o, se sídlem Skryjova 1606/8, 61400 Brno, identifikační číslo: 02897695 a popisuje postup, jakým způsobem postupovat při reklamaci zboží zakoupeného od prodávajícího.

7.2. Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží. Kupující odesláním objednávky prohlašuje, že se s Reklamačním řádem seznámil a bez výhrad jej přijímá.

7.3. Kupujícím je buď Kupující-spotřebitel ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele (dále jen “Kupující-spotřebitel“) nebo kupující-podnikatel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „Kupující-podnikatel“). Kupující–spotřebitel a Kupující–podnikatel jsou dále společně označováni jako „Kupující“.

7.4. Prodávající při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Prodávající je podnikatelem, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává Kupujícímu výrobky nebo služby

7.5 Reklamací se rozumí, že kupující uplatní u prodávajícího odpovědnost za vadu zboží. Kupující je povinen reklamaci u prodávajícího neprodleně uplatnit dle platného reklamačního řádu.

7.6 Kupující je povinen zaslat prodávajícímu reklamaci zboží na některou z následujících adres:

XtremGear.cz, Ľ. Podjavorinskej 21, 98401 Lučenec, Slovenská republika. Tel. +421905167640, email: info@xtremgear.com

7.7 Kupující je povinen doručit reklamované zboží k vyřízení reklamace na následující adresu:

XtremGear.cz, Ľ. Podjavorinskej 21, 98401 Lučenec, Slovenská republika. Tel. +421905167640, email: info@xtremgear.com

7.8 Kupující je povinen doručit prodávajícímu reklamované zboží, které je mechanicky nepoškozené, čisté, podle možnosti v originálním balení, včetně manuálů, záručního listu a faktury nebo jiného dokladu o zaplacení.

7.9 Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Lhůta běží od okamžiku uplatnění reklamace. Následující den potom, co kupující reklamaci uplatnil, je prvním dnem 30denní lhůty. Pokud její konec připadá na sobotu, neděli či svátek, pak lhůta skončí nejbližší následující pracovní den.

7.10 Prodávající je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

7.11 Kupující má právo na úhradu nutných nákladů (zejména poštovného, které uhradil při odeslání reklamovaného zboží), které mu vznikly v souvislosti s uplatněním oprávněných práv z odpovědnosti za vady (doporučujeme požádat nejdéle do 30 dnů po vyřízení reklamace – zákonná lhůta tím není dotčena) a byly vynaloženy skutečně a účelně. 

7.12 Kupující má právo uplatnit u prodávajícího záruku pouze na zboží, které vykazuje vady, jež zavinil výrobce, dodavatel nebo prodávající, na které se vztahuje záruka a které bylo zakoupeno u prodávajícího.

7.13 Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, kupující má právo na výměnu věci nebo na odstoupení od smlouvy. Stejná práva přísluší kupujícímu, jde-li o odstranitelné vady, v případě, že kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Jde-li o jiné neodstranitelné vady, kupující má právo na přiměřenou slevu z ceny věci.

7.14 Záruční doba je 24 měsíců (pokud není v konkrétních případech stanovena jiná záruční doba) a začíná běžet ode dne, kdy kupující zboží převezme. U zboží prodávaného za nižší cenu v důsledku vady, poskytuje prodávající záruku 24 měsíců, přičemž se tato záruka nevztahuje na vady, pro něž byla cena snížená; takové vady musí být uvedeny v kupní smlouvě.

7.15 Po zahájení reklamačního řízení záruční doba neběží až do dne oznámení výsledku reklamace.

7.16 Záruka se nevztahuje na vady způsobené užíváním produktu v rozporu s jeho účelem využití, mechanickým opotřebením nebo opotřebením z běžného užívání.

7.17 Všechny záruční opravy jsou v případě, že do doby jejich uplatnění nezanikl nárok na uplatnění záruky podle bodu 7.24 těchto obchodních podmínek, za podmínek stanovených těmi obchodními podmínkami, bezplatné.

7.18 Reklamační řízení zboží začíná dnem, kdy jsou splněny všechny následující podmínky:

a) doručení řádně vyplněného formuláře k uplatnění reklamace od kupujícího prodávajícímu,
b) doručení reklamovaného zboží od kupujícího na adresu určenou prodávajícímu v tomto reklamačním řádu.

Začátek reklamačního řízení je zároveň dnem uplatnění reklamace.

7.19 Pokud kupující reklamaci zboží uplatnil během prvních 12 měsíců od uzavření kupní smlouvy, prodávající může vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě vyjádření znalce nebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou nebo akreditovanou osobou, nebo stanoviska určené osoby (dále jen „odborné posouzení zboží“). Bez ohledu na výsledek odborného posouzení nemůže prodávající od kupujícího vyžadovat úhradu nákladů na odborné posouzení zboží ani jiné náklady související s odborným posouzením zboží. Prodávající je povinen poskytnout spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace

7.20 Pokud kupující reklamaci výrobku uplatnil po uplynutí 12 měsíců od uzavření kupní smlouvy a prodávající ji zamítl, osoba, která reklamaci vyřídila, je povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může kupující zaslat zboží k odbornému posouzení. Pokud kupující zboží zašle k odbornému posouzení určené osobě uvedené v dokladu o vyřízení reklamace, náklady odborného posouzení zboží, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady nese prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Prokáže-li kupující odborným posouzením odpovědnost prodávajícího za reklamovanou vadu zboží, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení zboží záruční doba neběží. Prodávající je povinen uhradit kupujícímu do 14 dnů ode dne znovu uplatněné reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení zboží, jakož i všechny s tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.

7.21 Kupující nemá právo uplatnit záruku na vady, na něž byl prodávajícím v době uzavírání smlouvy upozorněn, nebo o nichž musel vědět s přihlédnutím k okolnostem, za kterých byla kupní smlouva uzavřena.

7.22 Prodávající je povinen vyřídit reklamaci a ukončit reklamační řízení jedním z následujících způsobů:

a) předáním opraveného zboží,
b) výměnou zboží,
c) vrácením kupní ceny zboží,
d) vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží,
e) písemnou výzvou k převzetí plnění určeného prodávajícím,
f) odůvodněným zamítnutím reklamace zboží.

7.23 Nárok na uplatnění záruky kupujícímu u prodávajícího zaniká, pokud:

a) nepředloží doklad o zaplacení, dodací list nebo záruční list, příslušenství nebo dokumentaci zboží,
b) uplyne záruční doba zboží,
c) zboží mechanicky poškodí,
d) se zboží používá v podmínkách, pro něž není určeno,
e) péči o zboží zanedbá.

7.24 Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemný doklad o způsobu určení vyřízení reklamace a o vyřízení reklamace nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace, pokud lhůta pro její vyřízení začala běžet dnem převzetí reklamovaného zboží prodávajícím, prostřednictvím poskytovatele poštovní nebo kurýrní nebo donáškové služby, nebo prostřednictvím e-mailu.

7.25 Kupující je povinen převzít zboží nejpozději do jednoho měsíce od doručení písemného dokladu o vyřízení reklamace. Pokud tak kupující neučiní, je povinen zaplatit prodávajícímu poplatek za uskladnění. Výše poplatku za uskladnění bude uvedena v dokladu o vyřízení reklamace.

7.26 Kupující je oprávněn zasílat na e-mailovou adresu info@xtremgear.com i své jiné reklamace, stížnosti a podněty týkající se prodávajícího nebo jím poskytovaných služeb nebo zboží; ustanovení tohoto článku se na jejich vyřízení aplikují obdobně.

7.27 V případě, že kupující vyměňuje zboží z důvodu, že si špatně objednal (např. kupující má zájem o tričko jiné barvy, než si objednal, nebo o jinou velikost, kupující pak zboží nevyměňuje z důvodu vady a ani od kupní smlouvy neodstoupí), pak kupující uhradí veškeré náklady na výměnu zboží a nemá nárok na vrácení poštovného.

7.28 Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
V případě nesouhlasu s vyřízením reklamace je k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs.

Platformu pro řešení sporů on-line, nacházející se na internetové adrese https://www.coi.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/, je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy

Čl. VIII. Společná ustanovení
8.1 Prodávající je oprávněn nezveřejnit u zboží recenze, které nesouvisí s předmětným zbožím, obsahují nevhodné výrazy, jsou podle pečlivého uvážení prodávajícího nepravdivé, odkazují se na jiné webové stránky nebo materiály, nebo jakýmkoli jiným způsobem poškozují jméno nebo pověst prodávajícího.

8.2 Smluvní strany se dohodly, že mezi sebou budou komunikovat zejména prostřednictvím e-mailových zpráv, resp. prostřednictvím poštovních zásilek.

8.3 Zasláním objednávky kupující potvrzuje, že jej prodávající před zasláním objednávky seznámil se všemi informacemi o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů ve znění pozdějších předpisů.

8.4 Internetovými stránkami prodávajícího se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí internetové stránky www.zajo.net. Internetovým obchodem prodávajícího nebo elektronickým obchodem prodávajícího se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí internetový obchod prodávajícího na internetových stránkách www.xtremgear.cz.

8.5 Spotřebitelem je buď Kupující (spotřebitel) ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele (dále jen “Kupující-spotřebitel“) nebo kupující-podnikatel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „Kupující–podnikatel“). Kupující–spotřebitel a Kupující–podnikatel jsou dále společně označováni jako „Kupující“.

8.6 Kupní smlouva je smlouvou uzavřenou na dobu určitou, a to do splnění všech povinností smluvních stran plynoucích z kupní smlouvy. Závazky kupujícího plynoucí z kupní smlouvy trvají po dobu platnosti kupní smlouvy, nejdéle však do jejich splnění.

8.7 Kupní smlouva bude uložena u prodávajícího v elektronické podobě po dobu šesti let a kupujícímu je po tuto dobu dostupná na vyžádání.

8.8 Kupující si je vědom, že koupí zboží od prodávajícího mu nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů či patentů prodávajícího nebo dalších firem, není-li výslovně písemně dohodnuto jinak.

8.9 Kupující je oprávněný doručovat prodávajícímu stížnosti a podněty na adresu info@xtremgear.cz.

8.11 Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů..

Čl. IX. Závěrečná ustanovení
9.1 Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek. Povinnost písemného oznámení změny v těchto obchodních podmínkách se považuje za splněnou tehdy, když je nové znění obchodních podmínek umístěno na internetových stránkách elektronického obchodu prodávajícího.

9.2 V případě, že je kupní smlouva uzavřena v písemné formě, jakákoliv její změna musí mít písemnou podobu.

9.3 Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti vůči kupujícímu poté, co odešle elektronickou objednávku.

9.4 Prodávající neodpovídá kupujícímu za ušlý zisk, ztrátu příležitostí nebo jiné nepřímé nebo následné ztráty v důsledku nevyřízení objednávky, porušení smlouvy nebo vzniklé jiným způsobem.

9.5 Prodávající si vyhrazuje právo započítat si své splatné pohledávky vůči kupujícímu při vyřízení nové objednávky v případě, že kupující v minulosti nesplnil vůči prodávajícímu své závazky.

9.6 Kupující zasláním objednávky potvrzuje, že si tyto obchodní podmínky, jejichž součástí je i reklamační řád, přečetl v celém rozsahu, porozuměl jejich významu a v celém rozsahu s nimi souhlasí.

Obchodní podmínky jsou platné od 1.4.2024